Dziękujemy za Twoją obecność na
największym podcastowym wydarzeniu roku
PyrCaster MDP 2020
Świętujmy razem Międzynarodowy Dzień Podcastów!
PyrCast
Podcast pokazuje nieco kulisy powstawania edycji na rok 2020. Jest też zapisem rozmów z prelegentami o ich wystąpieniach i nastrojach przed konferencją. Warto przesłuchać wszystkie odcinki, żeby mieć dobre wprowadzenie do największego wydarzenia podcastowego w Polsce.
Program konferencji
9:00 - Powitanie
Rozpoczynamy Międzynarodowy Dzień Podcastów
Jak brzmieć lepiej i wyraźniej. Czyli najlepsza rozgrzewka przed każdym nagraniem i wystąpieniem
Krzysztof Jakubowski
Wspólnie wykonamy ćwiczenia, które sprawią, że Twoja mowa zabrzmi mocniej, pewniej i wyraźniej. Usłyszysz wskazówki, dzięki którym ochronisz swój głos i zapewnisz mu zdrowie na całe życie.
Sztuka rozmowy w podcaście
Katarzyna Błaszczyk, Hanna Bogoryja-Zakrzewska
Improwizowane scenki oraz przykłady z naszego reporterskiego życia. Opowiemy o sztuce zadawania pytań, także tych najtrudniejszych oraz o sposobach na otwieranie rozmówcy.
Podcastowa Zosia-Samosia — czy da się oddelegować tworzenie podcastu, budując markę osobistą?
Karolina Brzuchalska
Czy delegowanie zadań w podcastach jest możliwe? Oczywiście! Jak krok po kroku zabrać się za delegowanie, by dzięki podcastom wzmocnić przekaz swojej marki, docierać do szerszego grona osób i komunikować swoje biznesowe kompetencje? O tym dowiecie się z tej prelekcji.
Podróż przez lata podcastowania, czyli jak często trzeba zmieniać sprzęt?
Wojtek Wieman
PRELEKCJA ODWOŁANA!
Mam zamiar zabrać słuchaczy w podróż po 6 latach podcastowania, jak było kiedyś i jak jest dzisiaj? Jak zmienił się rynek sprzętu dedykowanego dla podcasterów i jak często trzeba ten sprzęt zmieniać jeżeli chcemy być postrzegani jako profesjonaliści. Co dają nowe zabawki, a czego nie dają? O tym chcę z Wami pogadać!
SEO dla podcastów
Marek Rak
Nie tylko strona podcastu jest ważna, czyli co można poprawić w podcaście, aby pozycjonować go lepiej w aplikacjach do podcastów.
Czy Patronite jest dla Ciebie - opis przypadku podcastu Kwadrans na angielski.
Szymon Marciniak
Audytorium czy społeczność?
Marta Niedźwiecka
Rzut oka na przypadek trudny. Podkast z tematem, którego nie da się reklamować. Podkast z treściami, które są „za trudne dla Kowalskich” oraz zestaw kontrowersji w pakiecie. Czy w takich warunkach można budować dotarcie i liczyć, że w ogóle ktoś będzie cię słuchał? Case study O Zmierzchu, jako przykładu na hegemonię kontentu.
Jak wykorzystać mailing w budowanie relacji wokół podcastu
Dominik Juszczyk
Wydaje się, że podcast to po prostu mówienie do mikrofonu, jednokierunkowa komunikacja. Przekonałem się, że dla mnie prawdziwe podcastowanie zaczyna się, kiedy ta komunikacja staje się dwukierunkowa. Dlaczego? I jak to robić?
You've Launched Your Podcast, Now What? Tips and Tricks on Marketing Your Show with Yvonne Ivanescu
Yvonne Ivanescu
Are you adopting a build it and they will come approach with your podcast? Growing your podcast audience is something you should do regularly, dedicating just as much time and passion as you do when crafting and recording each of your episodes. But how do you do that exactly? Let Spreaker show you.
Budowanie społeczności podcastu
Kaja Mikoszewska
Opowiem o tym, jak i po co stworzyć społeczność wokół podkastu, jak o nią zadbać, żeby ładnie rosła, oraz co robić, żeby utrzymywanie jej nie zjadało nam mnóstwa czasu — na praktycznych przykładach z grupy na Facebooku.
Zarabiaj głosem
Magdalena Wadowska
Czy chcesz być osobą pewną siebie, wpływową a zarazem naturalną i autentyczną? Czy chcesz, by ludzie słuchali cię z zaciekawieniem, uwagą i zachwytem, a nie dlatego, że trzeba czy wypada? A wiesz czego potrzebujesz? Głosu, który pasuje do twojego doświadczenia, możliwości i wartości jakie wnosisz do świata. Owszem głosem informujemy, ale ludzie nie tylko słuchają treści jakie przekazujesz, a postrzegają wagę twojego przekazu w kontekście czy mogą ci zaufać czy nie i na podstawie tego jak brzmisz. Czy wiesz, że ważniejszy jest sposób w jaki mówisz, a nie to co mówisz? Jeśli chcesz głosem motywować, inspirować, prowadzić ludzi? Pokonaj monotonię, właściwie akcentuj, zarażaj emocjami, energią… Wówczas głos pozwoli ci wskoczyć na wyższy poziom drogi zawodowej. I zapewniam cię, że można się tego skutecznie nauczyć!
Podcast w biznesie, czyli komu i jak podcastowanie robi dobrze biznesowym celom
Angelika Chimkowska
W swoim wystąpieniu pokażę gdzie i jak wykorzystać podcast na ścieżce klienta w promocji i sprzedaży. Niezależnie czy jesteś właścicielem firmy, czy ekspertem pracującym na etacie podcast pomaga realizować zawodowe cele. Temat ważny dla tworzących podcasty i tych, którzy w nich występują.
Podcasty chyba nie mają sensu. O tym kiedy warto, a kiedy mniej warto robić podcasty.
Piotr Konieczny
…
Jak zadawać pytania gościom podcastu, aby stworzyć interesujący odcinek.
Maciej Filipkowski
Rozmowa z gościem jest jedną z najpopularniejszych form podcastu. Czy wiecie, że jakość odcinka zależy nie tylko od kalibru gościa, którego zaprosicie, lecz przede wszystkim od Waszego przygotowania do rozmowy? Moją supermocą jest zadawanie wnikliwych i trudnych pytań. Pierwszy raz i ekskluzywnie na PyrCasterze 2.0 podzielę się z Wami tym jak przygotowuję się do każdej rozmowy z gośćmi. Ile pracy w to wkładam i jakie triki stosuje. Myślę, że może to być ciekawa prelekcja zarówno dla początkujących jak i doświadczonych podcasterów. Zapraszam Was serdecznie i nie mogę się już doczekać pytań od Was.
Podcasting vs tradycyjny biznes
Piotr Bucki
Jak zrobić podcast pozytywnie wpływający na biznes. Nie oczywisty case study Biznes w IT vs J-LABS.
Automatyzacja marketingu na podstawie podcastu
Michał Kowalczyk
Przygotowanie do podcastu, nagranie go, stworzenie opisu, transkrypcja, stworzenie grafiki do mediów (LinkedIn, Facebook, Instagram), zaplanowanie postów, stworzenie postu na bloga z odcinkiem, odpisywanie na maile słuchaczy. Skąd brać na to czas? A co, jeśli powiem Ci, że duża część tych aktywności może dziać się automatycznie i niemal za darmo, a Ty odzyskasz czas? Jak zautomatyzować cykl wydawczy podcastu?
Wzbogacenie narracji efektami dźwiękowymi
Maciej Kubera
W moim referacie poruszę kilka problemów związanych z montażem efektów dźwiękowych i atmosfer towarzyszących opisowej narracji słownej. Posłużę się przede wszystkim przykładami z audioprzewodnika z Muzeum Powstania Warszawskiego. Pokażę, jak radzę sobie z problemami odpowiedniego uporządkowania dźwięków, jak unikam zbytnich tautologii i układam efekty w spójną całość.
Modele współpracy między podcasterami a platformami subskrypcyjnymi, czyli jak zarabiać na podcaście.
Paweł Heba
Każdego twórcę, który zbliża się do profesjonalizmu interesuje, jak przekuć włożony w podcast wysiłek na zysk. Trudne jest czerpanie znaczących korzyści z eksploatacji podcastów w platformach przystosowanych do monetyzacji innego rodzaju treści, a rynek reklamowy nie jest gotowy zasilać tego segmentu dużymi budżetami. Naturalnym sojusznikiem twórców są tu subskrypcyjne platformy audio – prezentacja Empik Go ma na celu przedstawienie modeli współpracy, która przynosi korzyści obu stronom.
Czy podkastowy BOOM ma szanse przełożyć się na powstanie rynku reklamowego w podkastach?
Marek Mysłek
W prelekcji razem z Bartoszem Drozdowskim chcielibyśmy pokazać jak rynek podkastów rozwinął się na przestrzeni lat pod kątem potencjału marketingowego. Bazując na badaniach dotyczących rynków w USA i Polsce, pokażemy obecne standardy i zasięgi tego medium.
Prelekcje były nagrywane. Uczestnicy otrzymają dostęp do nagrań video.
Prelegenci
PRELEKCJA ODWOŁANA
Wojtek Wieman
YesWas Podcast
Sztuka gadania
Jestem absolwentem studiów Kształcenie głosu i mowy na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, w sierpniu 2019 roku zostałem Mistrzem Polski wystąpień publicznych. Przez wiele byłem dziennikarzem radiowym, najdłużej związanym z Programem II Polskiego Radia, a obecnie prowadzę podcast Sztuka gadania na temat komunikacji, wystąpień i głosu.
Strona WWW: Sztuka gadania
Karolina Brzuchalska
Pretty Well Done
Karolina Brzuchalska — freelancerka, trenerka, właścicielka agencji wirtualnych asystentek Pretty Well Done, autorka podcastu „Co we freelansie piszczy” oraz książek dla początkujących freelancerów i przedsiębiorców, chcących skalować swoją działalność. Z ogromną przyjemnością wspiera przedsiębiorców w realizacji celów biznesowych i budowaniu marek w sieci.
Strona WWW: Pretty Well Done
Wojtek Wieman
YesWas Podcast
Wszyscy się dziwią, ale rocznik już ’85 – człowiek z Warszawy (tak oryginalnie to z Warszawy). Gadżeciarz, geek, jara się wszystkim, co ma choć kawałek płytki elektronicznej w środku. Do technologii stara się podchodzić mimo wszystko bardzo praktycznie i racjonalnie. Niepoprawny optymista, człowiek z czubem na głowie.
Strona WWW: YesWas
Kwadrans na angielski
Od ponad dwóch lat nagrywam cotygodniowy podcast Kwadrans na angielski, który uczy mówić po angielsku. W ciągu tych dwóch lat z osoby mylonej z pewnym sędzią piłkarskim, stworzyłem podcast, który wdarł się do pierwszej 10 podcastów na Spotify.
Strona WWW: Kwadrans na angielski
O zmierzchu
Marta Niedźwiecka, psycholożka, pierwsza w Polsce sex coach. Autorka poczytnej książki „Slow Sex – uwolnij miłość” oraz podkastu „O Zmierzchu”. Propaguje świadomą seksualność i uporczywe poszukiwanie sensu w życiu.
Strona WWW: O zmierzchu
Z pasją o mocnych stronach
W życiu i w codziennej pracy wdraża najlepsze praktyki, które mają zwiększyć produktywność jego i zespołów z którymi współpracuje. Jako certyfikowany trener Instytutu Gallup w rozwoju w oparciu o mocne strony i certyfikowany facylitator pomaga zespołom zwiększyć produktywność i efektywność. Stara się wykorzystać maksymalnie każdy dzień. Cieszy się swoimi porannymi treningami biegowymi.
Strona WWW: Z pasją o mocnych stronach
Torba Reportera
Katarzyna Błaszczyk i Hanna Bogoryja-Zakrzewska- reportażystki radiowe, które wspólnie tworzą unikalny projekt Torba Reportera. Uczą jak robić podcast, który buduje markę. Tworzą bloga i podcasty o tym, jak rozmawiać i opowiadać. Są autorkami e-booka „Sztuka rozmowy w podcaście i nie tylko”.
Strona WWW: Torba Reportera
Nerdy nocą
Robię podkast Nerdy Nocą, którego społeczność jest spora, żywa i wesoła. Moje odcinki ściąga od kilkudziesięciu do ponad stu tysięcy osób miesięcznie. Uwielbiam tworzyć przestrzeń na ciekawe opowieści, zdrowe wątpliwości i dobre samopoczucie.
Strona WWW: Nerdy nocą
Radiogram
Podcasty to moja pasja, tak nagrywanie jak i słuchanie. Zbieram, filtruje i przedstawiam najciekawsze informacje o podcastingu w swoim podcaście Radiogram.pl Współtworzę newsletter Najlepsze Polskie Podcasty.
Strona WWW: Radiogram
Silna marka w praktyce
Angelika Chimkowska – strateg social sellingu i silnych marek. Specjalizuje się w tworzeniu skutecznej komunikacji i sprzedaży z wykorzystaniem social mediów. Autorka podcastu „Silna marka w praktyce”
Strona WWW: Chimkowska.com
Magdalena Wadowska
PublicFriend
trener głosu, trener komunikacji biznesowej, lektor, dziennikarka radiowa, prasowa, z wykształcenia sopranistka, antropolog kultury. Kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe ( Radio Kraków, radiowa Trójka, Jedynka, Dwójka, Studio Reportażu i Dokumentu PR) zdobyła pracując w terenie z mikrofonem, prowadząc tysiące audycji na żywo, programy z udziałem publiczności, panele dyskusyjne, konferencje, wywiady ze znanymi ludźmi, m.in. Rafał Sonik, Marek Kamiński, Jaś Mela, Danuta Wałęsa, Stanisława Celińska, Tomasz Stańko, Anna dymna, Leszek Możdżer, Zbigniew Wodecki…) Jest laureatką wielu prestiżowych nagród dziennikarskich, m.in. Grand Press, Grand PiK. Prowadzi szkolenia z tematyki doskonalenia głosu, sztuki mówienia, wystąpień off/online i komunikacji. Współpraca szkoleniowa, m.in. z: Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Centrum Nauki Kopernik, Fundacja Akademia Piłkarska Łukasza Piszczka, Uniwersytet Jagielloński, Kopalnia Soli „Wieliczka”, Fundacja dla Rozwoju – Akademia Lidera, Centrum Kultury Podgórza – Akademia Młodego Mówcy, Stowarzyszenie Siemacha.
Strona WWW: PublicFriend
Yvonne Ivanescu
Spreaker
Yvonne Ivanescu, Ph.D., is the content and community strategist at Spreaker. She writes frequently for both the Spreaker and Voxnest blog. She is also a brand strategist, podcaster, content writer, and marketer. You can find her on Twitter at @yvonneivanescu
Strona WWW: Spreaker
Piotr konieczny
Niebezpiecznik
Piotr Konieczny, ekspert ds. bezpieczeństwa, od 15 lat pomaga największym polskim i zagranicznym firmom w zabezpieczaniu ich sieci oraz serwisów internetowych. Absolwent Glasgow Caledonian University. Wielokrotny zdobywca nagród za najlepsze prelekcje na największych polskich konferencjach poświęconych bezpieczeństwu IT, laureat prestiżowej nagrody Digital Shapers 2018 magazynów Forbes i Business Insider. Założyciel Niebezpiecznik.pl, firmy doradczej konsultującej projekty informatyczne pod kątem bezpieczeństwa. W ramach Niebezpiecznik.pl Piotr zarządza zespołem wykonującym audyty i testy penetracyjne systemów teleinformatycznych oraz prowadzi szkolenia zarówno dla administratorów i programistów jak i zwykłych pracowników polskich firm, którzy w ramach swoich służbowych obowiązków korzystają z komputerów i internetu. Uwielbia osoby, które czytają biografie prelegentów do końca.
Strona WWW: Niebezpiecznik
Maciej Filipkowski
Zaprojektuj Swoje Życie
Maciej Filipkowski jest autorem audycji Zaprojektuj Swoje Życie, ekspertem w dziedzinie biznesu i wdrażania innowacyjnych rozwiązań z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży IT, elektroniki konsumenckiej i rozrywki.
Jego ścieżka kariery to przykład na to, że po ukończeniu studiów MBA na INSEAD i piastowaniu wysokich stanowisk w globalnych korporacjach (Dell czy Samsung), można zacząć żyć według własnego scenariusza.
Maciej jest również jednym z najbardziej aktywnych aniołów biznesu w Polsce, podąża ścieżką rozwijania projektów i inwestycji. W swoim portfolio posiada ponad 20 aktywnych inwestycji z branż Fintech, Insiurtech, Martech, modeli SaaS czy market place, e-commerce, służby zdrowia, mody i dystrybucji.
Jest członkiem rad nadzorczych w prywatnych przedsiębiorstwach oraz spółkach giełdowych, członkiem i Chapter Chair’em YPO Gold Poland.
Strona WWW: Zaprojektuj Swoje Życie
Piotr Bucki
Biznes w IT
Zaczynał karierę zawodową w 2000 roku jako programista – ma na koncie ponad milion linii kodu w Javie. Przepracował ponad 10 lat budując i rozwijając biznes. Jest pomysłodawcą i współtwórcą j-labs (kilkuset osobowa firma IT). Od 2018 roku dzieli się wiedzą w podcaście Biznes w IT.
Strona WWW: Biznes w IT
Michał Kowalczyk
Excellent Work
Jak mówią o nim kursanci, Michał to jedyny trener, który płynnie tłumaczy z Excelowego na nasze. Pomaga ludziom odmieniać ich kariery, ucząc, jak skutecznie korzystać z programu Excel. Na Facebooku uczy się z nim ponad 35000 osób, a z jego platformy szkoleniowej skorzystało ponad 4000 osób. Uświadamia przedsiębiorcom wagę liczb w biznesie, aby mogli zwiększać rentowność firm. Jest prelegentem, inspirując do poprawy znajomości Excela ze scen w całym kraju. Na YouTube i Instagramie dzieli się kulisami prowadzenia biznesu. Jego misją jest to, aby wartościowa praca była wykonywana efektywnie, dając wolność jego klientom. Realizuje tę misję dzięki edukacji, inspiracji i automatyzacji.
Strona WWW: https://exwork.pl/
Maciej Kubera
Teatr Polskiego Radia
Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina na wydziale Reżyserii Dźwięku, a także studiów doktoranckich z zakresu Teorii Muzyki. Pracuje jako reżyser dźwięku w Teatrze Polskiego Radia, gdzie sporadycznie zajmuje się także oprawą muzyczną słuchowisk. W wolnych chwilach zajmuje się także kompozycją, grą na wiolonczeli i śpiewem chóralnym. Jest laureatem Konkursu Kompozytorskiego z okazji 25-lecia wydawnictwa Absonic, kilku nagród na Festiwalu Dwa Teatry w Sopocie oraz Złotego Mikrofonu.
Marek Mysłek
Digital Audio (Mobile Rockets)
Filolog na pozór martwych języków, żywo zainteresowany marketingiem i public relations z dziennikarskim bagażem doświadczeń. Jako że podkasty to jego pasja, do reszty oddał się projektowi Digital Audio, w ramach którego buduje sieć reklamową w tym medium.
Strona WWW: Digital Audio
Paweł Heba
Empik Go, Virtualo
Dyrektor kreatywny Virtualo / Grupa Empik
Paweł Heba, strateg i producent contentu. Przez wiele lat związany z Viacom International Media Networks w Polsce i Szwecji, gdzie odpowiadał za ramówki i strategię kanałów MTV, VIVA i Vh1 na rejony Europy Środkowo-Wschodniej, krajów nordyckich oraz GSA. Pracował również jako szef programmingu i marketingu dla polskiego oddziału grupy A+E Networks, właściciela m.in. kanałów History, Crime&Investigation Polsat oraz Lifetime. W 2017 brał udział w starcie platformy VOD Showmax, w której następnie pracował jako szef strategii contentowej. Obecnie dyrektor kreatywny Virtualo, odpowiadający m.in. za strategię produkcji treści audio na potrzeby Empik Go oraz Grupy Empik.
Strona WWW: Empik Go
Lubisz nas? Pokaż to!
Udostępnij informację o PyrCaster MDP 2020 na swoim blogu, w mediach społecznościowych, lub w swoim podcaście. Dołącz do grona naszych przyjaciół.
miejsce
PyrCaster MDP 2020 jest konferencją online. Niestety nie możemy się spotkać osobiście, dlatego przygotuj sobie zapas kawy, usiądź wygodnie, załóż dobre słuchawki i włącz kamerę. Widzimy się w Internecie, a dokładny adres strony WWW z transmisją znajdziesz w potwierdzeniu zakupu biletu.