Zapraszamy do udziału w
największym podcastowym wydarzeniu roku
PyrCaster MDP 2023
pod hasłem Wyższy poziom podcastingu
Świętujmy razem Międzynarodowy Dzień Podcastów!
Program konferencji
8:30 - Rejestracja, networking
Rozpoczynamy rejestrację, osoby, które przyjadą wcześniej, mają czas na wspólne poznanie się i tzw. networking. Możecie też zacząć umawiać się na wspólne nagrania 😉
9:00 - Powitanie
Rozpoczynamy PyrCaster 2022!
Prelekcje
Automatyzuj, a resztę czasu poświęć na relacje
Krzysztof Kołacz
Z mojej prelekcji dowiesz się, jak wykorzystać proste narzędzia, które nosisz przy sobie każdego dnia. Dzięki automatyzacjom powtarzalnych procesów – zarówno tych produkcyjnych, marketingowych jak i sprzedażowych – odzyskasz cenny czas i wykorzystasz go na budowanie długofalowych relacji ze swoimi słuchaczami i partnerami biznesowymi.
Maszyna contentu dopalona AI. Jak podcast pomoże Ci nienachalnie sprzedawać i budować markę osobistą oraz brand firmy.
Jędrzej Paulus
Ta prezentacja to case study podcastu Escola Mobile, który buduje markę firmy i jej pracowników i szefa. Z pomocą AI uruchamia maszynę contentu i z jednej treści robi wiele treści.
Dźwięki i sceny reporterskie w podcaście. Jak nagrać, by osiągnąć zamierzony efekt.
Torba Reportera i Podcastera
Większość polskich podcastów to monologi lub rozmowy. Niektórzy chcieliby jednak zrobić coś więcej, tylko nie bardzo wiedzą co i jak.
Warto postawić na sceny reporterskie i dźwięki, bo one rozpalają wyobraźnię słuchaczy. Trzeba tylko wiedzieć jak je nagrywać. I nie chodzi tu wcale o to jakiego sprzętu użyć. Najważniejszy jest pomysł, a potem właściwy sposób nagrywania.
Podczas wykładu będzie dużo dźwiękowych przykładów i przydatnych podpowiedzi.
Dlaczego podcasty nie generują leadów, ale nieźle sprzedają. Czyli o roli podcastów w lejkach i procesach marketingowych.
Łukasz Kosuniak
- Jak mierzyć skuteczność podcastu w działaniach marketingowych i sprzedażowych
- Co mi dał podcast jako marketerowi i konsultantowi marketingu B2B?
- Jak wykorzystać podcast w działaniach marketingowych a przede wszystkim w budowaniu marki?
- Dlaczego podcast nazywam „bombą treściową” i często wykorzystuję w recyclingu treści?
Wyróżnij się lub zgiń - osobowość Twojego podcastu w praktyce
Angelika Chimkowska
W swoim wystąpieniu Angelika Chimkowska na przykładach pokaże jak strategicznie podejść do tworzenia podcastu, aby nie tylko tworzyć zaangażowaną i lojalną społeczność, ale wyróżnić się wśród innych.
Będzie poruszać się wokół takich tematów jak personal branding, pozycjonowanie, autentyczność i spójność. W czasie swojego wystąpienia dokona dekonstrukcji skutecznych formatów, aby przełożyć je na taktyki i działania. Zaczerpnie ze sprawdzonych marketingowych narzędzi, aby można było je wykorzystać je w promocji podcastów.
Chrząszcz nie tylko w trzcinie, czyli wartość głosu w tworzeniu podcastu
Krzysztof Buratyński
Badania pokazują, że głos stanowi kluczowy element pierwszego wrażenia. Na podstawie samego brzmienia naszego głosu słuchacz w 0,3s buduje pierwsze odczucie na nasz temat.
Budując markę w świecie podcastu, content marketingu czy streamingu często skupiamy się na kwestiach technicznych, zapominając o tych najbardziej organicznych – czyli tego, jak prezentujemy się odbiorcy. Filtry percepcyjne utrudniają nam obiektywną ocenę własnych umiejętności, a szukając powodów, dla których mamy mało odtworzeń czy subskrypcji, często unikamy niewygodnego tematu… naszego własnego mówienia.
Jak to jest, że niektórych twórców słuchamy z przyjemnością godzinami, a innych wyłączamy po kilku minutach? Odpowiedź często jest bardzo prosta.
Głos, dykcja, intonacja, prozodia – to tu dzieje się magia przykuwania uwagi, pokazywania profesjonalizmu, zaangażowania, energii i wartości. Jakość naszej produkcji nie zaczyna się w mikrofonie, adaptacji akustycznej czy DAWie. Zaczyna się w naszym aparacie głosowym.
Podczas prelekcji opowiem nieco o najczęstszych błędach i problemach, które obserwuję u podcasterów i twórców contentu, ale pokażę też sposoby na radzenie sobie z nimi. Chrząszcz w trzcinie już nigdy nie będzie straszny – bo i nie ma powodu, by był!
Tego w Polsce jest za mało, czyli jak wyróżnić swój podcast?
Michał Kasprzyk
To nie jest tak, że z prostymi wywiadami jest coś nie tak. Ale ile można? Jest masa ciekawych formuł, narzędzi i elementów, które sprawią, że Twój podcast może się wyróżnić. Zachód już z tego korzysta, a czemu w Polsce ciągle nieliczni lub… nikt? Rozmawiałem z twórcami i przedstawicielami największych firm podcastowych z całego świata, żeby pomóc Ci stworzyć wyjątkowy podcast.
Nie zawsze chodzi o hajs. O społecznym wymiarze podcastowania
Monika Adamska
W przestrzeni dużo się mówi o podcastach jako narzędziu do rozwoju biznesu, pozyskiwaniu klientów, budowania marki osobistej – i tak, podcasty dają wiele możliwości reklamowo-PRowo-sprzedażowych. Jednak warto też dostrzec w nich potencjał w obszarze troski o lepszy świat.
W jaki sposób podcasty mogą wspierać rozwój dzieci i młodzieży? Dlaczego podcastem powinno zacząć się lekcje przedsiębiorczości? Jak pomagać zwierzętom poprzez nagrywanie rozmów? Jak nie patrzeć na podcasting jedynie przez pryzmat szmalu – i co to daje psychice?
Odwrócenie uwagi od pieniędzy nie jest tożsame z robieniem podcastów za darmo – i o tym będzie ten wykład.
Czy #AI - sztuczna inteligencja zastąpi podcasterów?
Karol Stryja
Porozmawiajmy otwarcie. Czy to prawda, że #AI zastąpi również podcasterów? A może prawda jest taka, że warto przyjrzeć się narzędziom, jakie sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe może wnieść do świata podcastingu? O wizji przyszłości, ale również o obecnie dostępnych rozwiązaniach, które możemy wykorzystać tworząc content audio będziecie mogli posłuchać już podczas nadchodzącej edycji PyrCastera. Zaprasza Karol Stryja. Niech #AI i #podcasty będą z nami wszystkimi.
Jak mówić, żeby słuchali. 3 warstwy dobrego podcastu.
Łukasz Hodorowicz
Wystarczy mówić, żeby inni nas usłyszeli. To stwierdzenie jest równie prawdziwe, jak zdanie, że wystarczy podskakiwać, żeby zacząć latać.
Mowa ma niewiele wspólnego z komunikacją, ale aby się komunikować, trzeba mówić. To jednak nie wystarczy. Żeby stworzyć dobry podcast, musisz ogarnąć wszystkie 3 warstwy komunikacji. Nauczmy się więc nagrywać podcasty, których ludzie chcą słuchać.
Panel z nagrodami
Wojciech Strózik, Jędrzej Paulus, Krzysztof Kempiński
Rozmowa do której zapraszamy uczestników.
16:45 - Zakończenie
Zakończenie konferencji.
18:00/19:00 - Afterparty
Zapraszamy na afterparty. Nie określamy godziny zakończenia 😉
Spotykamy się w pubie „Ministerstwo Browaru” na ulicy Ratajczaka 34.
Prelegenci
Lubisz nas? Pokaż to!
Udostępnij informację o PyrCaster MDP 2023 na swoim blogu, w mediach społecznościowych, lub w swoim podcaście. Dołącz do grona naszych przyjaciół.
miejsce
PyrCaster MDP 2023 odbędzie się w budynku Concordia Design przy ul. Zwierzynieckiej 3, 60-813 Poznań.
Adres:
Concordia Design
Zwierzyniecka 3, 60-813 Poznań
Krzysztof Kołacz
Bo czemu nie?
Dziennikarz i podcaster technologiczny z ponad 10-letnim doświadczeniem. Od 2017 roku tworzy jeden z najpopularniejszych podcastów technologicznych w Polsce: „Bo czemu nie?”. Jako przedsiębiorca łączy zamiłowanie do technologii i języka, mówiąc o tym jak intencjonalnie korzystać z technologii, którą nosimy przy sobie.
Pasjonuje go rynek kawy z segmentu specialty, w której towarzystwie lubi słuchać historii innych. Ci rozpoznają go po pasji do marki Apple, z którą związany jest od ponad 12 lat. Po godzinach biega długie dystanse, często z podcastami, które stały się częścią jego życia.
Strona WWW: Bo czemu nie?
Jędrzej Paulus
Podcastuje.pl
Strona WWW: Podcastuje.pl
Katarzyna Błaszczyk i Hanna Bogoryja-Zakrzewska
Torbareportera.pl
Katarzyna Błaszczyk – 15 lat pracy w Studiu Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia. Absolwentka prestiżowej EBU Master School. Na koncie 20 nagród za reportaże i dokumenty radiowe.
Hanna Bogoryja-Zakrzewska – 32 lata pracy w Polskim Radiu, zdobyła wszystkie najważniejsze nagrody dla reportażystów radiowych w Polsce. Za swój wkład w rozwój sztuki radiowej otrzymała medal Zasłużona dla Kultury Polskiej i Brązowy Krzyż Zasługi. Na podstawie jej reportażu radiowego powstał scenariusz filmu „Galerianki”.
Razem zrobiły ponad 1500 reportaży radiowych.
Od 2017 roku wspólnie tworzą Torbę reportera i podcastera. Szkolą i produkują podcasty.
Napisały książkę „Zdarzyło się naprawdę. Opowieści reporterskie”. (Wydawnictwo ZNAK 2019)
Autorki e-booka “Sztuka rozmowy w podcaście i nie tylko”.
Strona WWW: Torbareportera.pl
Łukasz Kosuniak
Business Marketer
Konsultant i praktyk marketingu B2B. Zaczynał karierę w firmie Microsoft, gdzie zajmował się marketingiem, wsparciem sprzedaży i rozwojem kompetencji partnerów. Następnie tworzył od zera dział marketingu B2B w Samsung Electronics Polska, gdzie odpowiadał za pierwsze w Polsce oraz jedno z pierwszych w Europie wdrożeń systemu marketing automation klasy korporacyjnej.
Obecnie jako konsultant wspiera firmy w budowaniu i realizacji nowoczesnej strategii marketingu B2B.
Dzieli się też wiedzą publikując w prasie specjalistycznej, prowadząc blog i podcast Business Marketer oraz zajęcia z marketingu na uczelniach i programach MBA.
Jest autorem książek: „To jest social selling”, „ABC Marketingu B2B”, „B2B Marketing Essentials”, „Marketing Automation Krok po Kroku” oraz kursów „Podstawy Strategii Marketingu B2B” i „#SocialSellingMaster”.
Strona WWW: Business Marketer
Angelika Chimkowska
Silna Marka
Strateżka silnych marek osobistych i firmowych. Wraz z zespołem Silnej Marki prowadzi projekty rozwojowe oraz wdrożeniowe z zakresu social sellingu, personal brandingu oraz employee advocacy. Autorka 4 książek.
Wymieniona przez Forbes na 5 miejscu wśród 25 mistrzyń polskiego Linkedin. Na Uniwersytecie Warszawskim pisze doktorat i prowadzi badania w obszarze CEO brandingu. Gospodyni podcastu „Silna marka w praktyce”.
Strona WWW: Silna Marka
Krzysztof Buratyński
Lektor po Godzinach
Lektor filmowy, trener głosu i wystąpień publicznych, producent muzyczny, właściciel studia nagrań VoiceStudio.pl, twórca marki szkoleniowej LepszyGłos.pl i największej polskiej platformy kursowej dla osób pracujących głosem – Akademii Lektorskiej.
Na przestrzeni prawie 15 lat użyczył głosu do tysięcy projektów multimedialnych dla setek firm z całego świata. Od ponad dekady uczy śpiewu, lektorstwa, emisji głosu i pracy z tekstem. Propaguje dbałość o piękno polskiej mowy i dykcji, tworzy materiały szkoleniowe, z których korzysta ponad 50 tysięcy obserwujących, subskrybentów i fanów. Prowadzi kanał Lepszy Głos na YouTube, odsłaniając kulisy pracy lektora freelancera w Polsce.
Strona WWW: Lepszy Głos
Michał Kasprzyk
Marketingowe Tipy
Michał Kasprzyk, Producent Podcastów w Cleverhearted Showrunners. Wierzy w moc storytellingu, szczególnie historii, które dają wartość odbiorcom. Jako producent podcastów tworzył serie m.in. dla Capgemini, Empiku i Nokii. Jego agencja Cleverhearted Showrunners produkuje podcasty dla firm. Prowadzi podcast „Marketing Opowieści”, poświęcony storytellingowi w działaniach marketingowych. Jest członkiem The Podcast Academy, bierze udział w przyznawaniu nagród „Ambies”, czyli podcastowych Oscarów. Korzystał z mentoringu osób z NPR i BBC. Przemawiał na największych polskich konferencjach: I Love Marketing, InfoShare, Internet Beta, TEDxKatowice. Przez 5 lat organizował TEDxWroclaw, czyli lokalną wersję konferencji TED (o Pomysłach Wartych Rozpowszechniania). Ostatnia organizowana przez niego edycja miała epicką formę musicalu. Uczył się przemawiania między innymi od Chrisa Andersona (dyrektora TED) oraz Hansa Roslinga (weterana TED-owych przemówień).
Strona WWW: Marketingowe Tipy
Monika Adamska
Podcast o Głosie, Podcast Otwarte Klatki
Wokalistka, podcasterka, lektorka, konferansjerka, działaczka społeczna (Otwarte Klatki, Fundacja Twoja Pasja) oraz nauczycielką (Collegium Civitas, Szkoła w Chmurze). Prowadzę zajęcia i warsztaty z podcastowania dla młodzieży i dorosłych. Podcasty są dla mnie narzędziem, dzięki któremu pomagam innym i sobie jednocześnie.
Strona WWW: Podcast o Głosie
Karol Stryja
ZAWODOWCY
Producent podcastów, ewangelista technologiczny zajmujący się od lat #conversationalAI, a obecnie skupiający swoją uwagę na rozwijającym się rynku sztucznej inteligencji w Polsce. Człowiek, dla którego #community to podstawa rozwoju
Strona WWW: THE PODCAST MAKERS
Łukasz Hodorowicz
Marketing z głową
Na co dzień zajmuję się klientologią, czyli zmieniam przypadkowych konsumentów w płacących klientów dzięki psychologii i marketingowi.
Napisałem na ten temat książkę „Rozszyfruj klienta. Sprzedawaj więcej”, która stała się bestsellerem. Oprócz tego nagrywam podcast Marketing z głową – najchętniej słuchany podcast o marketingu w Polsce.
Prywatnie: fan sportu, produktywności i mojej rodziny!
Strona WWW: www.lukaszhodorowicz.pl